söndag 9 april 2017

Nipsippa från tidigt morgonljus till kvällens sista solstrålar






20 kommentarer:

  1. Super Gunilla,
    Det ser kanonbra ut - en fantastisk blomma och full koll på tekniken!

    Min favorit blir nog bild nr 3... men alla utmärker sig

    Ha en trevlig påsk-vecka

    SvaraRadera
  2. Vackert Gunilla! Du har verkligen lärt dig det där med att ta bra bilder på nära håll!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. En smuk billedserie!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!

    Vakre, vakre bilder! Pulsatilla er så fine :)

    Klem!

    SvaraRadera
  5. Flotte bilder, Gunilla! En staude jeg ennå ikke har skaffet meg, den må nok inn på listen! Ha en fin påskeuke! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla
    Kobjælderne er virkelig fotogene, dine billeder er fantastiske.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dina bilder är så vackra! Det mjuka hos växten och dom hårda stenarna är en otroligt fin kombo!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  8. Enpä osaisi kuvitella kauniimpia kevätkuvia. <3
    Mukavaa pääsiäisviikkoa!

    SvaraRadera
  9. Hei Gunilla!
    Så vakre bilder du har tatt. Nå er det ikke så lenge til at kubjellene blomstrer her også.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  10. Det där var på gränsen till "oanständigt" läckert;-)!

    Ha't!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. ps
      Läste precis din kommentar hos Anita att du tycker att du är en usel fotograf??? Det kan väl inte vara dig du snackar om??? Du tar ju helt otrolig bilder! Om du är "urusel" - vart ska jag placera undertecknad då :-((???
      ds

      Radera
    2. Hej Anja!

      Det börjar långsamt bli bättre tack vare hjälp och inspiration från andra bloggare men någon duktig fotograf har jag aldrig varit. Jag blev så trött på mig själv och på mina fantasilösa bilder som såg precis likadana ut varje år. Nu är det plötsligt kul igen att ta kort när jag vågar lite mera.

      För vad det är värt - jag har alltid tyckt att du tar vackra bilder, du har känslan och det är viktigt!

      Radera
  11. Nipsippa är en ny bekantskap för mig, bedårande vacker.
    Allt gott!

    SvaraRadera
  12. Så vacker den var! Namnet har jag hört men har nog inte sett skönheten. Så fint du fångat den på bild. Fotandet och kunskaperna går i vågor tänker jag.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  13. En dag i en nipsippas vackra liv. Mycket vackra bilder och en helt ny bekantskap för mig.
    //Helene

    SvaraRadera
  14. Ojojoj.
    Dette var aldeles nydelig fotografert Gunilla.

    SvaraRadera
  15. Veldig fine bilder av kubjellene Gunilla ! De er utrolig søte nå.
    Fikk "brodert" fram våre igår, må være så forsiktig for ikke å ødelegge... Vi skar ikke ned noe i høst, så da blir det mye mer jobb på våren.
    Ha en riktig fin påske.
    Eirin

    SvaraRadera
  16. Hej Gunilla!
    Vilken vacker blomma, har aldrig hört Nipsippa, men den måste vara släkt med Backsippan. Så fina bilder.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  17. Hvor er de fine :)
    Jeg har læst så meget om kobjælder på forskellige blogs efterhånden, så nu har jeg købt min første - en pulsatilla papageno. Mangler "bare" at finde en plads til den...det er jo så nemt i min "store" have...! ;)

    SvaraRadera